Home • News • Monitoring Distribution of School Supplies in Yemen

Monitoring Distribution of School Supplies in Yemen

i-APS is pleased to continue to be able to work together with UN entities in Yemen to ensure the quality of aid delivery in the most challenging contexts. This time we are monitoring support for education and learning supplies for children and adolescents. 

From October to February the i-APS team in Yemen have been monitoring the supply distribution in over 1500 schools from 22 Governorates in Yemen. Supplies include: School desks, school bag kits, science kits, whiteboards, etc.

“Due to the war, many students have unfortunately been forced to  drop out of school and others have been unable to register.

With the support of UN organizations in Yemen, over 1500 schools have received school supplies to alleviate difficult education conditions for children.

Despite rocky mountainous regions and remote places, the conditions of war in Yemen, the i-APS team was able to monitor and verify the distribution, specifications, and quantities of school supplies delivered.

Our team is glad to support UN organizations in verifying the distribution of supplies that have a major role in motivating students to return to school and improving the quality of education in Yemen.”

Data Collector, i-APS Yemen

متابعة توزيع اللوازم المدرسية في اليمن

يسر شركة i-APS الاستمرار في قدرتها على ضمان جودة تقديم المساعدات في أكثر الظروف صعوبة. هذه المرة نراقب الدعم المقدم للتعليم ومستلزمات التعلم للأطفال والمراهقين. من أكتوبر إلى فبراير، قام فريق i-APS في اليمن بمراقبة توزيع الإمدادات في أكثر من 1500 مدرسة من 22 محافظة في اليمن. شملت المستلزمات: مكاتب مدرسية، ومجموعات حقائب مدرسية، ومجموعات علمية، وألواح بيضاء، وما إلى ذلك. بسبب الحرب، اضطر العديد من الطلاب للأسف إلى ترك المدرسة ولم يتمكن آخرون من التسجيل. تلقت أكثر من 1500 مدرسة اللوازم المدرسية للتخفيف من ظروف التعليم الصعبة للأطفال. على الرغم من وعورة المناطق الجبلية والأماكن النائية، وظروف الحرب في اليمن، تمكن فريق i-APS من مراقبة التوزيع، والمواصفات، وكميات اللوازم المدرسية التي تم تسليمها، والتحقق منها. يسعد فريقنا بتقديم الدعم في التحقق من توزيع الإمدادات التي لها دور رئيسي في تحفيز الطلاب على العودة إلى المدرسة وتحسين جودة التعليم في اليمن “.

Latest news